25 Feb 2013

Kafir musyrikin paling kras permusuhan terhadap orang-orang yang percaya kepada Quran

Terjemahan Quran
Terjemahan Quran

Kafir musyikin paling kras permusuhan terhadap orang-orang percayakan kitab-kitab Tuhan TauratZaburInjil dan Quran :
A082
5:82 Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman (kepada Quran) ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. Dan demi sesungguhnya engkau akan dapati orang-orang yang dekat sekali kasih mesranya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Bahawa kami ini ialah orang-orang Nasrani" yang demikian itu, disebabkan ada di antara mereka pendita-pendita dan ahli-ahli ibadat, dan kerana mereka pula tidak berlaku sombong.

Tapi yang saya hairannya , orang-orang kafir beragama Budda, Hindu dan lain-lain selain daripada agama Islam , tidak ada permusuhan terhadap orang-orang Islam yang percayakan Quran dan membacakan Quran terjemahan kebahasa yang ia paham, Tetapi yang jadi permusuhannya adalah orang-orang Islam itu sendiri terhadap orang-orang Islam yang percayakan Quran dan membacakan Quran dengan bahasa yang mareka paham. buktinya , Ulama-ulama Islam sedang kafir mengafirkan sesama Islam yang percayakan Quran itu ..
*****

Bahya Syirik Syirik kalau kita tak sepat taubah Allah subhanahu wataala tak akan ampun dosanya . yang lain-lain masih dengan kemurahan Allah subhanahu wataala walau pun kita tak sepat taubat dengan kemurahan Allah subhanahu wataala  masih ada kemungkinan lagi diampuni oleh Allah subhanahu wataala, tetapi kalau Syirik , sebab itu bila Syirik ini kalau kita tak sepat taubat, tak ada harapan lagi 
A048
4:48 Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya. Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.

Kembali ke topic Tuhan dan Ulama

0 ulasan: