25 Feb 2013

Kafir musyrikin menyerang manusia membaca Quran

Terjemahan Quran

Orang-orang kafir musyrikin mehalangkan atau menyerang manusia membaca Quran dalam bahasa yang ia pahamikarena mareka ditakuti ketidakan sepahaman dengan mareka:
A026
41:26 Dan orang-orang yang kafir berkata: "Janganlah kamu mendengar Al-Quran ini dan tentanglah dia , supaya kamu berjaya "
A072
22:72 Dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat Kami yang jelas nyata, engkau akan dapat melihat pada muka orang-orang yang kafir itu tanda marah dan benci, hampir-hampir mereka hendak menerkam dan menyerang orang-orang yang membacakan ayat-ayat Kami kepada mereka. Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika demikian, mahukah, aku khabarkan kepada kamu: yang lebih buruk lagi daripada apa yang telah menyebabkan kemarahan kamu itu? Ialah neraka yang telah dijanjikan oleh Allah kepada orang-orang yang kafir, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali! "

Setahu saya orang kafir beragama Budda, Hindu dan lain-lain daripada agama Islam tidak menghalang atau menyerang manusia membaca Quran terjemahan kebahasa yang mareka paham. tetapi setahu saya orang-orang Islam itu sendiri yang menghalang manusia membaca Quran dengan bahasa yang ia paham . jadi saya sangat keliru mana orang-orang kafir yang sebenarnya menurut Quran ?


0 ulasan: