28 Des 2012

Agama masti taat tanpa soal

Agama masti taat tanpa soal
Agana membuat masyarakat merasa aman, karena telah di ganti dengan ketaatan tanpa soal .

Di sudut yang baik, ia mengekalkan kesetiaan kepada teladan yang lebih tinggi daripada kejahatan, seperti menulong orang lain jalan ketuhanan.

Dari sudut yang buruk, agama di salah gunakan untuk membuatkan manusia seperti "Robut" dan membuatkan mareka melakukan perkara bodoh seperti benci, pendedam, membunuh terhadap orang yang beragama lain .

Hari ini, sesiapa yang bijak boleh mengambil pati dan mengabungkan kebenaran daripada sebarang agama untuk menambah kebijaksaan mareka, mareka yang lemah ikut serta agama hanya karena handak berpegang sesuatu kebenaran, dan akhirnya mareka telan dan membibik kepada sestem kepercayaan yang kaku yang mareka sendiri tidak paham .

Malangnya, idividu yang keji juga menggunakan agama sepaya menampakkan mareka seperti orang soleh/oraag baik seperti musam berbulu ayam .
Ada juga mareka menjadi terkenal menjadi penda'wah dan Imam dan Ulama yang menimpu ribuan para pengikut yang lemah .

Yang paling buruk lagi, tujuan beragama adalah untuk secara memperhambakan manusia, apabila sesaorang itu menerima dengan babi buta, taat kepada sumber dari Ulama selain mendengar dari sumbar hati nurani, pikiran sendiri.

*****
Kembali kehalaman Topic

0 ulasan: