22 Nov 2011

Apa sebab orang kristen tidak boleh sebut nama Allah



Apa sebab orang kristian tidak boleh sebut nama Allah
********

orang membantah ajaran Islam 
Si penceramah itu berkata , Muhammad itu adalah pembunuh , memang betul kata-kata pencerama Kristian itu , kalau dia baca kitab-kitab sejarah Islam dan kitab-kitab Hadist yang di tulis oleh ulama-ulama Islam sendiri untuk menghina Nama Muhammad , lalu mareka Tuduh orang kafir menghina Nabi Muhammah . 

Memanglah benar Muhammad di dalam kitab-kitab mareka mamang pembunuh dan kurang mintal karena berkahwin dengan wanita di bawah umur 6 atau 7 tahun itu  :
cuntuhnya kitab sejarah Islam yang di tulis oleh Ulama Islam sendiri  :

Menurut dalam kitab (نُورُ اليَقِينن ) Nur yakin , 
oleh Mushthafa Abdur rahman cintakan di pulau pinang bunyinya bagini :
di muka 70 :
tahun kedua daripada Hijrah 
1.pada tahun kedua daripada hijrah telah berlaku persiapan kelengkapan perang (وَدّان )  satu (بُوَاط ) dua ( عُشسيرة ) tiga , ( بدر ) badar yang yang pertama , dan (قرقرة الكدر ) , tetapi pertempuranya tidak berlaku . selanjutnya di dalam tahun ini juga terjadi peperangan ( بدر الكبر ) peperangan badar yang paling besar - dan peperangan ( قينقاع ) dan ( السّويق ) ...
catatan kaki 3 (السويق ) ialah sejenis makanan yang di perbuat daripada tepong gandung yang halus . untuk peperangan ini rasulullah telah keluar dengan membawa 200 penunggang . tetapi sewaktu orang-orang musyrikin mendengarnya , mareka pun terus lari dan bersama ini telah di sediakan makanan tersebut , lalu mareka campakkannya sepaya meringankan bebanan mareka .
( ini berarti orang-orang kafir musyrikin memang takut kepada tentera Nabi Muhammad , bukan mareka handak melawan bahkan mareka handak lari saja ) 

2.qinqa' adalah nama satu kaum daripada Yahudi madinah yang menunjukan atau mintakan permusuhan terhadap orang Islam dan mareka telah mencabulkan perjanjian dengan rasulullah yang telah di tetapkan .
3.rasulullah telah dapat mengempung mareka selama 15 hari hingga melemahkan pertahanan mareka serta menakutkan hati mareka .
3.oleh karena ini , mareka meminta kepadanya sepaya ia membiarkan saja mareka , dan kepadanya di benarkan pula mengambil harta benda mareka . rasulullah telah memperkenan permintaan ini , lalu di halaunya mareka dari madinah bersama parampuan2 mareka , kamadian itu orang Islam terus mengambil harta benda mareka , dan menguasai kota pertahanan mareka ....

muka 72
5.peperangan badar kubra 
1.peperangan badar kubra adalah peperangan perbezaan , yang dengannya allah muliakan agama Islam dan mengangkat benderanya , dan melenyap ma'siat serta meruntuhkan asasnya .
2.sebabnya terjadi peperangan ini ialah bahwa rasulullah telah keluar untuk menghalangi angkatan orang2 qurisy yang sedang kembali daripada syam dan bersamanya ada sebanyak 313 orang lelaki .
3.dan apabila orang2 qurisy mengtahui perkhabaran ini , mareka terus mengirim sebanyak 795 orang lelaki untuk melidungi angkatan mareka dan mengawasi perniagaan mareka . rasulullah telah sampai ketempat mareka dan melancar peperangan yang hibat terhadap mareka itu .
4.terbunuh di dalam peperangan ini sebanyak 70 orang musyrikin yang di antaranya abu jahal dan di tawan sebanyak 70 orang , sedang di pihak orang Islam terbunuh 14 saja .
5.rasulullah menyuruh sepaya di kebumikan orang2 terbunuh itu sama ada orang Islam dan orang musyrikin . ia kembali kemadinah . sewaktu hampir kemadinah , ia di sambut dengan penuh kegembiraan oleh sahya2 parampuan dengan pukulan gedang sambil berguridam tenda sukacita dan riang gembira :
(طلع البدر علينا = من ثنيات الوداع ) hingga akhirnya .

7.tebusan peperangan badar 
1.rasulullah berunding dengan para sahabatnya cara bagimana ia patut lakukan terhadap tawanan peperangan badar . saidina Umar memberi pikirannya menyuruh bunuh , sedang abu bakar memberi pendapatnya yang menegaskan sepaya tawanan itu di hidupkan (tidak di bunuh ) dan di ambil tebusan daripada mareka .
2.rasulullah memberi persetujuan kepada pendapat abu bakar dan ia perintahkan sepaya jangan melempaskan saorang jua pun daripada orang2 tawanan malaikan dengan bayaran tebusan sebanyak2nya di antara 1,000 derham sempai 4,000 derham .

Muka 92 :
2. pada tahun ini (pada tahun ke 4 hijrah ) , terjadi pula peperangan bani lmushthalaq /بنى المصطلق  . yang telah berhimpun dan siap sedia handak memerangi Orang Islam .
3.rasulullah dengan pengikut2nya yang ramai keluar menemui mareka , dan telah bertempur dengan mareka itu di midan perang . maka di sana terjadilah pertempuran yang mengakibat kekalahan mareka . karena ini , orang Islam menawan wanita2 mareka , orang lelaki dan anak2 mareka serta harta benda mareka . dan terbunuh di antara mareka itu ada sebanyak 10 orang , sedang yang lainnya semuanya tertawan .
4.di antara yang tertawan itu termasuk saorang wanita , anak perampuan ketua mareka . namanya Barrah . rauslullah berkahwin dengannya ..., lalu di tukarkan namanya dengan juwairiah/جُوَيرِية ...

Dan lihatlah sendiri dalam kitab Ringkasan NUR YAKIN oleh Mushthofa Abdur rahman , yang di citakan zi unitid parsi , pulau pinang malaysia ..pada tahun 1975 M.
******

Dan kitab Hadist
Hadits Shahih Bukhari No:24 dan Shahih Muslim No:5, Nabi Muhammad s.a.w, bersabda :

أُمِرْتُ أَنْ أَقَاتِلَ النَّاسَ حَتَّى يَشْهَدُوا أَنْ لاَإِلَةَ إِلاَّ اللهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ ، وَيُقِيمُوا الصَّلاَةَ وَيُؤْتُو الزَّكَاةَ ، فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ عَصَمُوا مِنِّي دِمَاءَ هُمْ وَأَمْوَالُهُمْ إِلاَّ بِحَقِّ الإِسْلاَمِ ، وَحِسَابُهُمْ عَلَى اللهِ

“Aku diperintahkan untuk memerangi manusia sehingga mereka bersaksi bahwa tiada tuhan yang berhak disembah, kecuali Allah dan bahwa Muhammad adalah Rasulullah, mendirikan shalat, dan menunaikan zakat. Apabila mereka melakukan itu, mereka telah melindungi darah dan harta mereka dariku, kecuali dengan hak Islam dan hisabnya atas Allah.”
Hadist ini di kutib di SINI

عُرَى الْإِسْلَامِ وَقَوَاعِدُ الدِّينِ ثَلَاثَةٌ عَلَيْهِنَّ أُسِّسَ الْإِسْلَامُ ، مَنْ تَرَكَ وَاحِدَةً مِنْهُنَّ فَهُوَ بِهَا كَافِرٌ حَلَالُ الدَّمِ : شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ ، وَالصَّلَاةُ الْمَكْتُوبَةُ ، وَصَوْمُ رَمَضَانَ
Ikatan Islam itu dan sendi agama itu ada tiga , di atasnya di dirikan Islam dan siapa yang meninggalkannya salahsatu di antaranya , berarti ia kafir terhadapnya dan halal darahnya : mengakui bahwa tidak ada Tuhan malainkan Allah , Solat pardu dan puasa Ramadan …
Hadis ini di kutib di SINI
Atau lihat fiqih sunnah jilid 3 muka surat 169 nombUr hadist 161

Memang benar kata-kata si penceramah orang kristain itu , kalau Muhammad menurut kitab-kitab sejarah Islam dan kitab-kitab Hadist Bukhari , Muslim dan lain-lainnya .

Tapi kalau Muhammad menurut Quran tidak sebagaimana kata-kata si penceramah kristian itu , karena  beliau hanya menyampai ayat-ayat Quran itu saja dan membenarkan kitab-kitab sebelumnya yaitu Injil , Zabur , Tuarat . klik di SINI
*******

Kembali kehalaman Utama

0 ulasan: